čas: maternji jezik i književnost

čas: maternji jezik i književnost

PRIPREMA ZA CAS
Nastavni predmet:Maternji jezik i knjizevnost
Nastavnik:Slavica Jasavic
REZRED: VII ODJELJENJE: 2

Ciljevi casa:Uocavaju elemnte epske/pjesme,apostrofa,ciklus/gradacija
-Analiza knjizevnog lika
-Razvijanje govorne kulture/prezentacija i javno nastupanje
-Podsticanje kritickog duha/rasclanjavanje i sinteza u nove ciljeve
-Razvijanje staralastva i njegovanje moralnih i estetskih osjecanja
SADRZAJ/POJMOVI: Tekst,,Smrt majke Jugovica,,;balada i cilusi


NASTAVNE
METODE
Monoloska
Dijaloska
Pokazivanja
Samostalan
Rad ucenika
Kritickog
Misljenja
NASTAVNA SREDSTVA
Tekst ,,Smrt majke Jugovica,,
Portret-lika Plakat
(Ilustrativni prikazi
bola)
NASTAVNI OBLICI
-Individualni
-Frontalni
-Grupni
KORELACIJE

-Likovna kultura
-Muzicka kultura
-Istorija(vrijeme izgradjivanja kosovske legende)
-Geografija(prikazivanje mjesta radnje Krusevac,Kosovo polje)
-Gradjansko vaaspitanje
(tradicija,sredina,drustvo)

Aktivnosti učenika

-razgovaraju o uzorcima ispisujući detalje
-vizuelno predstavljaju kosovsko stratište
-razmijenjuju svoja zapažanja
-argumentuju traženo i nadmećuju se u davanju odgovora
-glume i dočaravaju sliku majčine žalosti
-slušaju izlaganja drugova iz grupe i donose zajedničke odluke
-traze tematski osnov i vrše analitički postupak

Aktivnosti nastavnika

-proširuje tematsku osnovu uz razgovor sa učenicima
-trazi da pročitaju pjesmu
-upucuje ih na tražene podatke
-formira grupe po zadacima
-zahtijeva da analiziraju traženo
-izvlači iz analize prigodne zaključke
-navodi ih na argumentovane dijaloge
-daje im upustva za slikovito prikazivanje glavnog lika
-dopunjuje učenička razmišljanja i osposobljava ih za dalji rad

Tok casa:


Znam :jedan učenik priča o narednim epskim pijesmama predkosovskog ciklusa
-jedan učenik govori o kosovskom boju slikajući događaj površno uz njegov ishod
-jedan učenik predstavlja inspiraciju narodnog pjevača da opise ovaj događaj
Želim da znam:predstavljanje lika i odlike pjesme
I grupa:predstavljanje lika ilustrovanim putem-onako kako ste ga vidjeli u toku čitanja i tumačenja pjesme
II grupa:predstavljanje lika uz diskusiju i ispisivanje liste rijeci kojima je opisuju osnovne osobine majke Jugovića
III grupa:razmišljanja i opisivanja zamišljenog lika koji je suprotnog od lika majke Jugovića.
IV grupa:predstavljanje slika bola i njegovog rasta do samounštenja.
V grupa:predstavljanje poslednje slike glumom dočaravajuci nežnost
VI grupa:isticanje rodoljublja naprimjeru pjesničkih slika
Grupe iznose(izviještavaju)svoje rezultate izložba portreta majke Jugovića
Neki učenici su imali zadatak da opišu neki drugi lik sličan majci Jugovića iz
-okruženja
-književnosti
-filma
Naucio sam:uz pitanja data na papiru integrišu sve elemente časa i izvode zakljucke o analiziranju pijesmi.Primjenjuju naučeno uz odabiranje stihova koji im se najviše sviđaju.Shvatili su ulogu ulogu majke Jugovica i razumjeli poruku pjesme

Kosovski boj slagalica
-dogadjaj se zbio 1389,na Kosovu polju
-Turska i srpska vojska
-knez Lazar

KVIZ-TABELA
MJESTO
Kosovo polje
U blizine danasnje Pristine
VRIJEME
1389.godine
UZROK
Sukob Srpska i Turska vojska
LIKOVI
Knez Lazar Car Murat(sultan)
ISHOD
Kosovski poraz
-pobjeda turske vojske

 

Majka Jugovica Krusevac
Kosovo Polje
Smrt jugovica Kosovski boj

Misli potresi
 

 

SMRT MAJKE JUGOVICA
 

TEMA:
MAJCINO SRCE JE PREPUKLO OD ZALOSTI ZA SINOVIMA

IDEJA:
POSTOJANOST I HRABROST U NEPREBOLU

JUNACKO I PONOSNO DRZANJE PONOS NA SINOVE KOJI
MAJKE U SVOJOJ NESRECI SU PALI BRANECI SVOJ
NETREBA PLAKATI NAD U SLOBODU
POGINULIM SINOVIMA
VEC TREBA BITI PONOSNA NA NJIH

 

 


Odlike pjesme i lika
Lik
Hrabra
Cvrsta
Postojana
Velika
Dobra i njezna majka
Dostojanstvena
Njezna
Blaga
Emocionalni naglaseni stihovi
Vriska konja
Lajanje lavova
Kliktanje sokolova
Naleti bola sadrzaj
Majka dolazi na kosovo-1
Izdrzljiv
Majka se vraca kuci-2
Izdrzljiv
Al zavrista Damjanov zelenko-3-izdrzljiv
-gavranovi nose ruku Damjanovu
neprobol
Neostvareni motivi
-leti
-gavran

 


Osobine lika majke Jugovica
-lik iz zivota(koje osobine ima
-majka jugovica iz naseg razreda,skole,grada(ko je na osnovu osobina)
-drugi lik iz knjizevnosti (ko je koje osobine ima)

Osobine lika suprotnog
razlicitog

 


Epska pjesma opjeva nekakav značajan događaj , junački podvig ili bitku
-Skup epskih pjesama gripisane oko nekog događaja nazivamo ciklusom.
-Apostrofa –direktno obraćanje
-Gradacija-niz slika poređanih postepeno po intenziotetu od najslabijih ka najjačoj